Sunday, August 21, 2016

TEMPAT MENARIK DI SEKITAR...


Antara tempat-tempat menarik yang ada berhampiran Kg Tersusun seperti pusat taman reakrasi Burung Unta,aked niaga Padang Besar,Pejabat Haiwan veterinar.


TAMAN REAKRASI BURUNG UNTA
 
Taman burung unta amat popular bagi negeri Perlis kerana ia merupakan tapak pelacongan kepada pelawat dari semua tempat sebelum mereka sampai ke Padang Besar.Mereka dapat melihat habitat burung unta yang ada di sini.

Kawasan aked Padang Besar merupakan pusat pealncongan utama negeri Perlis kerana ia merupakan gedung perniagaan yang menjalankan pelbagai jualan termasuklah pakaian wanita,pakaian lelaki,kanak-kanak,peralatan dapur,makanan ringan,alat solek,permainan kanak-kanak,buah-buahan dan banyak lagi.Malah di sini sangat terkenal dengan makanan seperti tomyam,somtam,kotew sup dan pulut ayam yang menjadi pilihan orang luar.

                                                       AKED NIAGA PADANG BESAR

PEJABAT HAIWAN BATU 20 PUSAT VETERINA
Pejabat haiwan Padang Besar ini menjadi pusat penjagaan haiwan ternakan seperti lembu,kambing,rusa,burung unta,kuda dan sebagainya.Pihak mereka merupakan jabatan yang memelihara haiwan yang melibatkan semua aspek.


Berhampiran PD Kg Tersusun juga terdapat pusat pengajian tinggi iaitu UNIVERSITI MALAYSIA PERLIS dan WISMA MAIP PERLIS.Kebanyakan penuntuk yang ada dating dari pelbagai negeri di dalam Malaysia malah pelajar dari luar Negara juga banyak yang menuntut di sini.
       UNIVERSITI MALAYSIA UTARA




No comments:

Post a Comment